Tehnoloogiahuvilise ja innuka sotsiaalmeedia platvormide kasutajana on mind alati paelunud meie ekraanidel ja ajas domineerivate rakenduste taga olevad lood. Nende hulgas paistab eriti intrigeeriva juhtumina silma Snapchat. See pildi- ja videokeskne rakendus on pälvinud miljonite inimeste tähelepanu kogu maailmas, olles muutunud meie suhtlemise ja hetkede jagamise võtmeks. Selle populaarsus ilmneb selles, kuidas see on sujuvalt integreerunud igapäevase sotsiaalse suhtluse struktuuri, eriti nooremate demograafiliste rühmade seas. Platvormi ainulaadne müügipakkumine seisneb selle lühiajalises sisus – piltides ja sõnumites, mis pärast nende vaatamist kaovad, mis on digitaalajastul muutnud veebipõhise privaatsuse ja ebapüsivuse kontseptsiooni. Snapchati atraktiivsus tuleneb ka selle uuenduslikest funktsioonidest, nagu filtrid, läätsed ja võimalus luua lühivormis sisu nimega "Snaps". Neid Snapsi saab kokku panna, et luua lugusid, millest on saanud kasutajate jaoks populaarne viis oma igapäevaelu sõpradele ja jälgijatele edastamiseks. Selle laialdasele kasutuselevõtule on kaasa aidanud ka rakenduse liides, mida iseloomustab selle lihtsus ja mänguline disain. Lisaks nägu vahetavatele läätsedele ja vikerkaarefiltritele peitub aga lugu ambitsioonidest, uuendusmeelsusest ja ärivaist. Küsimus selle kohta, kes on Snapchati omanik, ei seisne ainult nimes, vaid ka selle nägemuse ja jõu mõistmises, mis on selle rakenduse rambivalgusesse tõstnud.
Snapchati, nagu paljude suurepäraste tehnoloogialugude, loomine sai alguse ülikooli ühiselamutoas. See oli kolme Stanfordi ülikooli tudengi: Evan Spiegeli, Bobby Murphy ja Reggie Browni vaimusünnitus. 2011. aastal asusid nad looma rakendust, mis võimaldaks kasutajatel saata pilte, mis mõne sekundi pärast kaovad – kontseptsioon, mis sündis aruteludest hetkede püsimatuse ja suurema privaatsuse soovi üle võrgus. See idee oli terav kontrast valitsevatele sotsiaalmeedia suundumustele, kus postitused jäid võrgus määramata ajaks, põhjustades sageli muret digitaalse jalajälgede pärast.
Kolmik töötas usinalt, Spiegel tegeles äri- ja tootearenduse aspektidega, Murphy võttis kodeerijana enda kanda tehnilise poole ning Brown panustas ideesse ja turundusse. Nad käivitasid rakenduse Picaboo nime all, mis hiljem muudeti Snapchatiks. Rakenduse kasutajaskond kasvas kiiresti, püüdes investorite ja tehnoloogiatööstuse hiiglaste tähelepanu. Snapchati populaarsuse hüppeliselt kasvades kasvasid ka panused ning ei läinud kaua aega, kui sisemised lahkarvamused omakapitali ja omandiõiguse osas ilmnesid. Need lahkarvamused viisid juriidilise lahinguni, eriti Browniga, kes väitis, et ta tõrjuti ettevõttest välja ilma oma panuste eest õiglast hüvitist saamata.
Küsimus, kes on Snapchati omanik, sai avalikkuse intriigide ja juriidilise kontrolli teemaks, kui Reggie Brown esitas 2013. aastal Spiegeli ja Murphy vastu hagi. Brown väitis, et ta arvati ettevõttest ebaõiglaselt välja ja tal on õigus aktsiale. Snapchati väärtusest. See juriidiline vaidlus tõi esile tehnoloogiliste idufirmade sageli tormilise olemuse, kus esialgsed kokkulepped võivad takerduda ärikasvu keerukusse ja isiklikesse konfliktidesse. Hagi lahendati lõpuks kohtuväliselt, Snapchat tunnistas Browni panust rakenduse loomisesse, kuid kokkuleppe täpsed tingimused hoiti konfidentsiaalsena.
Vaidlused sellega ei lõppenud. Kuna Snapchat kasvas jätkuvalt, tõmbas see ligi ostupakkumisi mõnelt tehnoloogiatööstuse suurimalt nimelt. Väidetavalt tegi Facebook 2013. aastal pakkumise Snapchati ostmiseks 3 miljardi dollari eest, millest Spiegel ja Murphy keeldusid. Sellele otsusele suhtuti toona skeptiliselt, kuid see rõhutas Snapchati asutajate usaldust oma platvormi potentsiaali suhtes.
Niisiis, kes on Snapchati omanik? Snapchati kaubamärgi sünonüümiks saanud ideejuht ei ole keegi muu kui Evan Spiegel, tegevjuht ja kaasasutaja. Spiegel on olnud ettevõtte nägu, juhtides seda läbi erinevate kasvufaaside, sealhulgas selle kaubamärgi muutmise Picaboost Snapchati ja lihtsast fotode jagamise rakendusest mitmekülgseks sotsiaalmeediaplatvormiks. Tema nägemus sotsiaalse jagamise privaatsemast vormist pole mitte ainult kujundanud rakenduse arengut, vaid on mõjutanud ka laiemat sotsiaalmeedia maastikku.
Spiegeli juhtimist on iseloomustanud valmisolek eksperimenteerida ja uuendusi teha. Tema juhendamisel tutvustas Snapchat mitmeid esmakordseid funktsioone, näiteks Stories-vormingut, mis on sellest ajast alates kasutusele võetud paljudel teistel platvormidel. Ta on jälginud ka strateegilisi partnerlussuhteid ja omandamisi, näiteks Bitmoji emaettevõtte Bitstripsi ostmist, mis võimaldas kasutajatel luua isikupärastatud avatare. Spiegeli lähenemist Snapchati juhtimisele on kiidetud nii leidlikkuse kui ka riskide eest, kuid ei saa eitada tema keskset rolli ettevõtte trajektooril.
Rääkides Evan Spiegelist, on võimatu ignoreerida tohutut rahalist edu, mille ta Snapchati kaudu saavutas. Snapchati netoväärtuse omanik on olnud finants- ja tehnikakogukondades spekulatsioonide ja imetluse teema. Pärast Snapchati esmast avalikku pakkumist (IPO) 2017. aasta märtsis tõusis Spiegeli netoväärtus hüppeliselt. IPO ajal oli aktsiate hind 17 dollarit, mis andis ettevõtte turuväärtuseks umbes 24 miljardit dollarit. Spiegeli osalus ettevõttes koos aktsiaauhindadega viis ta maailma noorimate miljardäride hulka.
Alates IPO-st on Snapchati aktsia hind olnud kõikuv, nagu tehnoloogiaettevõtete puhul tavaline. Spiegeli netoväärtus on aga püsinud märkimisväärne, peegeldades nii tema osalust Snapchatis kui ka strateegilisi otsuseid investeeringute mitmekesistamiseks. Oluline on märkida, et netoväärtuse hinnangud kõiguvad vastavalt turutingimustele, nii et kõik nimetatud konkreetsed näitajad võivad muutuda. Sellest hoolimata annab Spiegeli rahaline edu tunnistust tema osaluse väärtusest ettevõttes, mille loomisel ta aitas.
Evan Spiegeli mõju Snapchati edule ei saa üle hinnata. Tema juhtimisstiil ja otsuste tegemine on olnud konkurentsiprobleemide ja turumuutuste kaudu platvormil navigeerimisel keskse tähtsusega. Spiegel on näidanud Snapchati kasutajabaasi teravat mõistmist, seades esikohale funktsioonid ja arendused, mis puudutavad rakenduse valdavalt noort vaatajaskonda. Näiteks lisas liitreaalsuse (AR) objektiivide kasutuselevõtt rakendusele mängulise interaktiivse mõõtme, mis eristab seda konkurentidest.
Lisaks on Spiegeli nõudmine kasutajate privaatsuse säilitamisel olnud Snapchati identiteedi oluline aspekt. Ajastul, mil andmete privaatsusprobleemid on kõigi aegade kõrgeimal tasemel, on Snapchati pühendumus kasutajate konfidentsiaalsusele olnud paljude kasutajate jaoks müügiargument. Spiegeli otsused, nagu Facebooki omandamise pakkumise tagasilükkamine, näitavad ka tema pikaajalist visiooni Snapchatist kui iseseisvast üksusest, millel on potentsiaal pidevaks kasvuks ja uuendusteks.
Evan Spiegeli omanduses näib Snapchati tulevik nii paljutõotav kui ka väljakutseid pakkuv. Sotsiaalmeedia on pidevalt muutuv maastik ning Snapchat peab jätkama kohanemist ja uuendusi, et säilitada oma asjakohasus ja atraktiivsus. Spiegel on näidanud kalduvust tulevikku vaadata, mida tõendab Snapchati AR-tehnoloogia rünnak nende kantavate kaameraprillidega Spectacles. Kuigi Spectaclesi esimene iteratsioon sai leige vastuse, on järgnevad versioonid näidanud täiustusi, mis viitab sellele, et Snapchat on pühendunud oma riistvaraalaste ambitsioonide täiustamisele.
Lisaks on Spiegel väljendanud huvi laiendada Snapchati funktsioone peale sotsiaalse jagamise, suundudes sellistesse valdkondadesse nagu mängimine ja originaalsisu loomine. Snapchati funktsioon "Discover", mis pakub sisu meediapartneritelt ja -loojatelt, on muutunud rakenduse sees populaarseks sihtkohaks meelelahutust ja uudiseid otsivatele kasutajatele. Snapchati omanikuna on Spiegeli suutlikkus suundumusi ette näha ja neist kasu saada on oluline platvormi suunamisel tulevikku, kus ta jääb sotsiaalmeedia valdkonnas oluliseks tegijaks.
Evan Spiegeli ärihuvid ulatuvad väljapoole Snapchati piire. Tema ettevõtlikkus on viinud investeeringuteni teistesse sektoritesse ja ettevõtmistesse. Kuigi tema investeerimisportfelli konkreetseid üksikasju ei avalikustata, on teada, et edukad tehnoloogiaasutajad, nagu Spiegel, tegelevad sageli riskikapitali rahastamisega, toetades idufirmasid ja uuenduslikke projekte, mis on kooskõlas nende huvide ja ärivaistuga.
Lisaks on Spiegel ja tema naine Miranda Kerr erinevate heategevusalgatuste kaudu üles näidanud pühendumust filantroopiale. Nende panus kunsti-, haridus- ja kogukonnaprogrammidesse viitab laiemale rikkuse ja edu vaatenurgale, rõhutades sotsiaalset vastutust ja mõju. Need ettevõtmised loovad pildi Snapchati omanikust, kes ei keskendu mitte ainult oma põhitegevuse kasvule, vaid ka oma ressursside ärakasutamisele positiivse ühiskondliku panuse andmiseks.
Lahkades küsimust, kes on Snapchati omanik, avastame narratiivi, mis hõlmab uuendusi, vaidlusi ja ambitsioone. Snapchati juht Evan Spiegel on tõusnud tehnoloogiatööstuse keskseks tegelaseks, kes on tuntud oma strateegilise nägemuse ja valmisoleku poolest vaidlustada sotsiaalmeedia norme. Tema mõju Snapchati edule on vaieldamatu ja tema netoväärtus peegeldab tema jõupingutuste käegakatsutavaid tulemusi. Arvestades Spiegeli omandis oleva Snapchati tulevikku, on selge, et platvorm areneb edasi, mida kujundavad tema arusaamad ja juhtimine.
Lugu Snapchatist ja selle omandist ei ole ainult lugu ettevõtte panustest; see on meeldetuletus idee jõust ja mõjust, mis sellel võib olla, kui see on seotud sihikindluse ja ettenägelikkusega. Kuna Snapchat liigub edasi, jälgivad selle kasutajad, investorid ja vaatlejad huviga, kuidas Spiegeli suund juhib rakendust läbi pidevalt muutuvate tehnoloogia ja sotsiaalse suhtluse tõusu.
Snapchati, mis praegu tegutseb ettevõtte nime Snap Inc. all, asutasid Evan Spiegel, Bobby Murphy ja Reggie Brown Californias Santa Monicas 2011. aastal. Praeguse seisuga kuuluvad kaasasutajatel Evan Spiegel ja Bobby Murphy ühiselt ligikaudu 95% ettevõtte hääleõiguslikest aktsiatest, Spiegelil 48% ja Murphyl 47%.
Evan Spiegel mängis Snapchati loomisel ja kasvul keskset rolli. Ta pakkus 2011. aasta aprillis välja lühisõnumite saatmisega rakenduse kontseptsiooni tootedisaini klassi projektina. Samal aastal tegi ta koostööd Bobby Murphy ja Reggie Browniga, et käivitada selle kontseptsiooni prototüüp, mis algselt kandis nime "Picaboo", mis lõpuks muudeti. nagu Snapchat. Spiegeli juhtimine ja visioon on aidanud kaasa rakenduse arengu kujundamisele ja selle tõusule sotsiaalmeedia maastikul.
Lisaks teedrajavale tööle Snapchatiga on Evan Spiegel ja Bobby Murphy andnud märkimisväärse panuse heategevusse. Nad lubasid järgmise 15–20 aasta jooksul annetada kuni 13 000 000 A-klassi lihtaktsiat kunsti-, haridus- ja noorte mittetulundusühingule, asutades Snap Foundationi. Nende missioon fondi kaudu on "arendada Los Angelese alaesindatud noortele loomemajanduse teed". Lisaks on nad märkimisväärsete annetuste kaudu avaldanud toetust kogukondadele, mida on mõjutanud sellised sündmused nagu COVID-19 pandeemia.